Csoportos látogatás
A KSH Könyvtár foglalkozásai lépésről lépésre vezetik a különböző korosztályokat – elsősorban – a könyvek és természetesen a statisztika felé.
A lenti foglalkozástípusok átdolgozás alatt állnak, de továbbra is szeretettel fogadjuk a látogatói megkereséseket!
Az óvodás csoportoknak szánt foglalkozásainkon elsődleges szempont a játékosság, ezen keresztül az első élmények megszerzése a könyvtárunkról. A bevezető könyvtárismertető foglalkozástól kezdve a minden alkalommal elhangzó mesékig szeretnénk segítséget nyújtani abban, hogy még az olvasástanulás megkezdése előtt szívesen jöjjenek a gyermekek könyvtárba. Az irodalmi élményt egyéb érdekes dokumentumok bemutatásával is fűszerezzük. A látogatások során a Papírszínház sorozat meséiből válogatunk, ahol a fakeretben mozgatható nagyméretű lapok segítségével a mesélő színházi élménnyé változtatja a hagyományos meseolvasást. A reneszánszukat élő diafilmek és klasszikus könyvtári mesék további felfedezésre, kérdésekre, beszélgetésre adnak lehetőséget. Szóba kerülnek a bűvös számok is, és mindaz a varázslat, amit itt művelnek velük. A mesék után a gyermekek belelapozhatnak a könyvtári polcokon sorakozó mesekönyvekbe és tematikus gyűjtésekbe is.
Az általános iskolások számára egy nyomkereső játékot kínálunk, amelyben a népszerű Rumini sorozat szövegrészleteinek segítségével a résztvevő csapatok kalandos útra indulnak a könyvtárban és a történetben. Ruminivel végigjárják a legveszélyesebb helyeket a Sárkány-szorostól a Ragacs-tengerig, és ahogy a kisegérnek, nekik is varázseszközöket kell használniuk, rejtvényeket megfejteniük; ahhoz pedig, hogy Rumini túljárjon a kalóz patkányok és a bizalmatlan fabatkák eszén, bizony törnie kell a fejét. „Ruminivel a számok tengerén” kalandozva a csapatoknak minden állomáson egy számot kell megtalálniuk, akár egy labirintusban, akár egy olyan infografika segítségével, amely a patkányok és ürgék tengeri csatáját jeleníti meg. A kincsesláda lakatja pedig, mint tudjuk, csak a legügyesebb és leggyorsabban számoló hajósinasok számára nyílik ki.
A középiskolások számára fontos a kortársaikkal való közös problémamegoldási helyzetekben való sikeres részvétel. Talán nem véletlen a szabadulószobás játékok népszerűsége. Bár a helyzet mesterségesen létrehozott, jellegéből adódóan alkalmas egy társas kikapcsolódásra és szinte észrevétlen információszerzésre is. A KSH Könyvtár is egy ilyen időtöltést kínál a legnagyobbaknak. A játékosok egymásra vannak utalva. Bár kérdezhetnek a játékvezetőktől, de fontos, hogy folyamatosan kommunikáljanak, segítsék egymást. Ez egy igazi csapatmunka, hiszen az állomásokon talált részeredmények adják a megoldást. A krimi királynője, Agatha Christie egyik történetét választottuk irodalmi alapként, amelyben egy panzióba zár mindenkit a hóvihar néhány napra. De a pihenés tragikus fordulatot vesz: ketten meghalnak és mindenkinek lenne indítéka a gyilkosságokra. A panzió lakói figyelik egymást, és akár a hétfői újság az asztalon is elég, hogy valakit gyanúba keverjen… Megérkezik a házba a felügyelő és kezébe veszi az irányítást, de még ő sem tud mindenhol ott lenni, ezért segíteni kell neki. Tizenkét állomás vár a csapatokra és a krimi szövege alapján kell végigjárni mindegyiket. A panzióban (vagyis a könyvtárban), hétköznapi tárgyak között van a kulcs a gyilkosság felderítéséhez. A csapatok feladata, hogy minden állomáson egy-egy számot megtaláljanak a nyomok mellett kihelyezett logikai vagy ügyességi feladatok alapján; mindeközben a legfontosabb statisztikai alapműveket is megismerik.
Az általános iskolások számára egy nyomkereső játékot kínálunk, amelyben a népszerű Rumini sorozat szövegrészleteinek segítségével a résztvevő csapatok kalandos útra indulnak a könyvtárban és a történetben. Ruminivel végigjárják a legveszélyesebb helyeket a Sárkány-szorostól a Ragacs-tengerig, és ahogy a kisegérnek, nekik is varázseszközöket kell használniuk, rejtvényeket megfejteniük; ahhoz pedig, hogy Rumini túljárjon a kalóz patkányok és a bizalmatlan fabatkák eszén, bizony törnie kell a fejét. „Ruminivel a számok tengerén” kalandozva a csapatoknak minden állomáson egy számot kell megtalálniuk, akár egy labirintusban, akár egy olyan infografika segítségével, amely a patkányok és ürgék tengeri csatáját jeleníti meg. A kincsesláda lakatja pedig, mint tudjuk, csak a legügyesebb és leggyorsabban számoló hajósinasok számára nyílik ki.
A középiskolások számára fontos a kortársaikkal való közös problémamegoldási helyzetekben való sikeres részvétel. Talán nem véletlen a szabadulószobás játékok népszerűsége. Bár a helyzet mesterségesen létrehozott, jellegéből adódóan alkalmas egy társas kikapcsolódásra és szinte észrevétlen információszerzésre is. A KSH Könyvtár is egy ilyen időtöltést kínál a legnagyobbaknak. A játékosok egymásra vannak utalva. Bár kérdezhetnek a játékvezetőktől, de fontos, hogy folyamatosan kommunikáljanak, segítsék egymást. Ez egy igazi csapatmunka, hiszen az állomásokon talált részeredmények adják a megoldást. A krimi királynője, Agatha Christie egyik történetét választottuk irodalmi alapként, amelyben egy panzióba zár mindenkit a hóvihar néhány napra. De a pihenés tragikus fordulatot vesz: ketten meghalnak és mindenkinek lenne indítéka a gyilkosságokra. A panzió lakói figyelik egymást, és akár a hétfői újság az asztalon is elég, hogy valakit gyanúba keverjen… Megérkezik a házba a felügyelő és kezébe veszi az irányítást, de még ő sem tud mindenhol ott lenni, ezért segíteni kell neki. Tizenkét állomás vár a csapatokra és a krimi szövege alapján kell végigjárni mindegyiket. A panzióban (vagyis a könyvtárban), hétköznapi tárgyak között van a kulcs a gyilkosság felderítéséhez. A csapatok feladata, hogy minden állomáson egy-egy számot megtaláljanak a nyomok mellett kihelyezett logikai vagy ügyességi feladatok alapján; mindeközben a legfontosabb statisztikai alapműveket is megismerik.
Részletesebb információkért és jelentkezésért kérjük, vegye fel a kapcsolatot Horváth Balázzsal az alábbi elérhetőségek egyikén:
#SSS#PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmhvcnZhdGguYmFsYXpzQGtzaGtvbnl2dGFyLmh1IiB0YXJnZXQ9Il9ibGFuayI+aG9ydmF0aC5iYWxhenNAa3Noa29ueXZ0YXIuaHU8L2E+#EEE#
+36 1 345 6949
2019.11.19.